03:49 - 13 Sep, 2025
2025-09-10 10:33:28, 197 ნახვა

ეკონომიკა/
„კოკა-კოლამ“ ოკუპირებულ სამხრეთ ოსეთში დარეგისტირებული „კოკა-კოლას“ წინააღმდეგ სარჩელი შეიტანა

ამერიკული Coca-Cola Company სარჩელი შეიტანა შპს „კოკა-კოლას“ წინააღმდეგ. მოსკოვის საარბიტრაჟო სასამართლომ განაცხადი დაარეგისტრირა. ამერიკული ბრენდუ ოკუპირებულ ცხინვალში დაგრეგისტრირებულ კომპანიას უჩივის.

მომჩივანი, როგორც ბარათის ინდექსიდან ირკვევა, არის „ძე კოკა-კოლას“ კომპანია, რომლის შტაბ-ბინა ატლანტაში (ჯორჯია) მდებარეობს, „კოკა-კოლას“ და „კოკა-კოლას“ სავაჭრო ნიშნების მფლობელი. პრეტენზიების არსი არ გახმაურებულა.

მოპასუხე არის რუსეთის მიერ ოკუპირებულ სამხრეთ ოსეთში რეგისტრირებული კომპანია. გასული წლის მარტში, „კოკა-კოლას“ კომპანიამ, ნოვოსიბირსკში დაფუძნებულ შპს „პკვ“-სთან („ლოკას“ ლიმონათების მწარმოებელი, რომელიც „კოკა-კოლას“ ალტერნატივად არის პოზიციონირებული) პარტნიორობით, რუსი საცალო მოვაჭრეებისთვის საკუთარი სასმელების შეთავაზება დაიწყო, იტყობინება „კომერსანტი“.

2022 წლის მარტში, „კოკა-კოლამ“ გამოაცხადა რუსეთის ბაზარზე ყველა საქმიანობის შეჩერების შესახებ, ხოლო მოგვიანებით გადაწყვიტა შეეწყვიტა რუსეთში თავისი ბრენდების სასმელების წარმოება და გაყიდვა. იმ დროს მის პორტფოლიოში შედიოდა Coca-Cola, Fanta, Sprite, BonAqua, Burn, Fuzetea, Rich, Schweppes, Powerade და ა.შ. იმავე წლის აგვისტოში კომპანიამ განაცხადა, რომ Coca-Cola-ს დისტრიბუტორმა HBC-მ სახელი შეიცვალა Multon Partners-ად და ფოკუსირებული იყო ადგილობრივი ბრენდების - Dobry, Rich და Moya Semya წვენების წარმოებასა და გაყიდვაზე.

Coca-Cola-ს რუსული განყოფილების (Coca-Cola HBC Eurasia) Multon Partners-ად სახელის შეცვლის შემდეგ, კომპანიამ დაიწყო Coca-Cola-ს ანალოგის - Dobry Cola-ს წარმოება.

რუსეთის დატოვების მიუხედავად, Coca-Cola-ს სავაჭრო ნიშნები ქვეყანაში აგრძელებენ ფუნქციონირებას (Rospatent-მა უფლებები 2034 წლის აგვისტომდე გაახანგრძლივა). ამასთან დაკავშირებით, ექსპერტებმა „კომერსანტთან“ საუბარში გააფრთხილეს, რომ ამ სავაჭრო ნიშნების პირდაპირ ან მსგავსი ნიშნების გამოყენება საავტორო უფლებების მფლობელთან შეთანხმების გარეშე დარღვევა იქნებოდა.

NielsenIQ-ის გათვლებით, 2022 წლის შემოდგომისთვის, რუსეთის საცალო ქსელებში კოლას არომატის მქონე გაზიანი სასმელების 186 ბრენდი გაიყიდა (10%-ით მეტი, ვიდრე 2021 წლის იანვარ-ივლისში).




ავტორი: ექსპრესნიუსი,


სოციალური ქსელები
კომენტარები

კორონავირუსი - ყველა სიახლე

ვიდეო/LIVE

საქართველოს დამოუკიდებლობის დღე







არქივი 2009 წლიდან

303,563
უნიკალური
ვიზიტორი დღეს 27,104
Powered By Google Analytics